Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

zondag 7 juli 2013

Vogels

Zo 's avonds heerlijk nog buiten, zie ik heel veel soorten vogels langs vliegen. Als je er op let, zijn er hier veel soorten.
Meeuwen zowiezo, maar die zijn overal. Duiven, spreeuwen, veel vlaamse gaaien, blauwe reigers, eenden, ganzen. In de verte hoor ik een pauw waarschijnlijk van de kinderboerderij.  Zwaluwen zijn er ook veel, en kraaien. En dan, en daar wil ik natuurlijk naar toe, de toenemende zwerm halsband parkieten. Rond negen uur in de avond groeperen en hergroeperen zij zich luidkeels. De lokale vogels maken veel minder geluid. Maar die parkieten schreeuwen wat af. Ze proberen elkaar te bereiken en als er een paar afdrijven, dan schreeuwt de hele groep. Zo zal dat met papegaaien natuurlijk ook gaan. Grote zwermen op zoek naar eten. Allemaal bij elkaar blijven, laten weten waar je bent. Ik heb een link van filmpje er bij gedaan van de zwerm parkieten in en rond het Zuiderpark, maar volgens mij zitten ze door heel Rotterdam e.o.

https://www.youtube.com/watch?v=5YepscqLPj4&feature=youtube_gdata_player

Geen opmerkingen:

Een reactie posten