Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

maandag 5 augustus 2013

Blog bestaat 1 jaar

 
 
 
De reden waarom ik dit blog ben gestart, was dat mijn blauwvoorhoofdamazone out of control was. Hij was agressief, luidruchtig en dominant. Dit uitte zich in aanvallen vanuit zijn zitplek, als hij bij mij zat beet hij mij onverwachts, hij schreeuwde schijnbaar doelloos, gromde en domineerde het huishouden. Dit moest stoppen, omdat hij niet te handhaven was in een normaal huishouden.  Een jaar bloggen, en dat natuurlijk niet alleen, maar ook zoeken, trainingen volgen, lezen, proberen, geleerde consequent toepassen, heeft tot goede resultaten geleid. Bekijk het volgende filmpje maar. Dit is voor het eerst sinds een jaar, dat dit weer mogelijk is. Al die tijd was dit mijn grootste wens en uitdaging, en het is binnen een jaar gelukt.
 
 


Met de amazonepapegaai naar buiten, los, met gekortwiekte veren. Genieten van de buitenlucht, de afleiding. Toch gaat er nog wel eens wat fout, bijvoorbeeld het schreeuwen. Maar over het algemeen is dit een gevolg van mijn gedrag (stress, luidruchtig zijn, onvoldoende aandacht en noem maar op). Ik ga dit blog niet sluiten, ik blijft regelmatig wat posten, omdat het mezelf scherp houdt en ik zelf ook nog weleens wat terug kan lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten