Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

maandag 31 december 2012

Oud en nieuw

Oudjaarsavond gaat gepaard met veel vuurwerk en onrust. Ik probeer altijd zo rustig mogelijk te blijven en het voor de vogels gezellig te maken. Ik zag op het internet een website met tips over vuurwerk en huisdieren. VuurwerkCD Gelukkig zijn ze bij mij niet extreem bang voor vuurwerk.

Ook is het een avond met overwegingen en goede voornemens. Zo met Max en Noa etend van hun walnootje kijk ik terug op het afgelopen jaar. Ik ben in augustus 2012 gestart met dit blog. Ik kan zeggen dat ik veel geleerd heb, bijvoorbeeld van de mensen op het forum van de vrolijke papegaai. Ook heb ik thuis veel zaken veranderd en dingen toegepast. Vooral het schreeuwen als ik de kamer verliet is echt veranderd. Ik moet nog steeds geen uren duren natuurlijk, maar het is gewoon mogelijk om ze een kwartier bijvoorbeeld alleen te laten. Ik probeer ook de vogels zoveel mogelijk vogel te laten zijn (wel natuurlijk huisdieren), maar ik heb afstand gedaan van vroeger, hoe leuk het was, hoe lief Max was, hoe makkelijk hij was e.d. Ik ga steeds meer kijken naar zijn persoonlijkheid, naar zijn lichaamstaal, waarbij ik ook gemakkelijker dingen ook even kan laten zoals het is. Dus niet dat alles zo moet!

Dat zijn mijn voornemens in ieder geval. Niet staren, zichzelf laten zijn en afstand nemen van wat was. Fijne jaarwisseling en alle goeds voor



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten