Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

maandag 17 december 2012

Gebruiksaanwijzing (2)

Ok, nog even terugkomend op mijn bericht gisteren. De gebruiksaanwijzing van mijn amazonepapegaai. Langzaam aan, nu mijn handen beginnen te genezen van oude wonden gaat het beter. Ik heb me voorgenomen om eerst onze relatie weer wat te verbeteren. Ik heb deze tip gekregen van iemand op het forum. "Voordat je allerlei leuke dingen ga ondernemen met je amazone, probeer eerst de relatie te verbeteren thuis". Ik heb daar even over nagedacht en mijn plan gewijzigd. Het is rot weer en koud buiten, dus veel wandelen zit er niet in. Ik observeer Max nu stiekempjes (niet staren) en ik herken patronen.
Bijvoorbeeld iedere avond nodigt Max mij vrolijk doch dwingend uit om zijn kop te krauwen. Verleidelijk, maar ik begin er niet aan. Neen. Ik wacht af. Dan gaat hij op één poot zitten, knarst zijn snavel, en krauwt zichzelf. Dat is het moment, waarop ik wacht. Ik sta rustig op, loop naar hem toe, zeg ook dat ik zijn kop ga krauwen, en doe dat ook gewoon. Dat verloopt prima. Dit is tot nu toe wat ik echt bereikt heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten