Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

zaterdag 23 maart 2013

Als ze maar gezond zijn.

Als ze maar gezond is, dat zeggen we vaak bij een geboorte. Hoe zit dat met je huisdieren en in het bijzonder met de papegaaien? Mijn papegaaien zijn goed gezond, maar ik weet wat het is met mijn katten jaren geleden. Een keer per maand zat ik bij de dierenarts en dat jarenlang. Maar ook met mijn valkparkiet heb ik geluk gehad.  Nooit bij de dierenarts geweest, en uiteindelijk moest ik toch met Joepie naar de dierenarts omdat hij zo benauwd was. We hebben de behandelkamer niet meer gehaald.
Maar nu met de papegaaien. Ik hoor van andere mensen soms van grote gezondheidsproblemen met de vogels. Ziek, zwak, en kaal. Een keer is Max ziek geweest en dat was tijdens mijn vakantie. De oppas is heel allert, met Max direct naar Utrecht gegaan. Mogelijk een metaalvergiftiging. Gelukkig is dat goed gekomen.  Noa heeft last van haar pootjes gehad. Dit is verholpen door het gebruik van de daglichtlamp.
Af en toe sta ik stil bij mijn eigen goede gezondheid en kom dan vanzelf op de gezondheid van de dieren. Het is echt een zegening.  Eigenlijk zou het beter weer moeten worden, zodat de vogels frisse lucht kunnen inademen. Is voor mens en dier zo belangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten