Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

zondag 3 maart 2013

Highlights februari 2013

Terugkijkend op de maand februari kan ik zeggen dat het één week zeer goed is gegaan. Dat is de week geweest waarin ik ziek thuis was. Ik ben natuurlijk wel vaker vrij van het werk, maar niet altijd thuis. En nu wel. Ik heb weer het één en ander geleerd over mijn vogels.
In deze week zijn het echt modelpapegaaien, weet je, zoals ik ze zie bij andere mensen. Gewoon wel hun luidruchtige momenten, maar niet het agressieve, of continu plat op de stok zitten (als een eend) en bedelen. Kortom het continu aandacht vragen en opeisen.
Na die week, ben ik weer gaan werken, en daarna is het gedrag meteen weer veranderd. Gelukkig niet agressief, maar wel aandacht vragend. Ze zitten natuurlijk wel vaak alleen, het zijn lange werkdagen  voor mij, maar ook voor de vogels. Op moment dat ik tijd heb om ze aandacht te geven, zijn ze vaak nog zo opgewonden van het feit dat er weer iemand is, dat spelen uitmondt in bijten en schreeuwen.
Ik ga vandaag mijn agenda bekijken en zorgen dat ik wat "quality time" plan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten