Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

dinsdag 25 september 2012

Daglicht


Daglicht
De grijze roodstaart heeft regelmatig last van kramp in de pootjes, waardoor zij soms ook van haar stokje valt. De dierenarts adviseerde 30 minuten per dag buiten (UV-licht), palmnoten, Sunshine. Ik heb alles geprobeerd, maar het helpt onvoldoende. Ik heb een speciale daglicht spaarlamp aangeschaft en vanaf het moment dat ik weer ben gaan werken, staat de lamp ruim 9 uur aan, dicht boven de zitstok van Noa. In het begin is zij een beetje huiverig voor de lamp, maar sinds gisteren heeft ze er minder schrik van. De lamp is natuurlijk maar een vervanging. De lamp moet 8 uur aan staan, wil hij hetzelfde effect leveren als de zon.   Voor de dagen dat ik niet met haar naar buiten kan is dit misschien wel de oplossing.
Op de website van dierenartsenpraktijk Kanaleneiland heb ik de volgende informatie gehaald: 

Het is van groot belang dat papegaaien profiteren van direct of indirect zonlicht. Als ze niet buiten komen, kunnen zowel lichamelijke als gedragsproblemen verwacht worden. In binnenverblijven wordt geadviseerd om gebruik te maken van een “daglicht lamp”.  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten