Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

zaterdag 15 september 2012

Overwegingen

Zit aan de koffie de afgelopen tijd te overwegen. Wat was/is er toch gebeurd, waardoor mijn amazone zo naar ging doen. Was het grenzeloos gedrag, hormonen, verveling, te weinig aandacht of te veel aandacht, of mogelijk een combinatie van dit alles. Na een paar kleine ingrepen van mijn kant (niet meer staren, op laten stappen, verrijking, niet meer zoveel in zijn kooi) is er nu een wereld van verschil. Toch kan ik me herinneren dat dit vorig jaar ook na de vakantieperiode zo was, ik bedoel een opleving, waarbij Max minder agressief was. De doorbreking van een patroon is ook een feit. Net als mensen vakantie ervaren als onderbreking, is dat misschien bij papegaaien ook zo. De grijze roodstaart heeft hier overigens geen last van. Meteen na terugkomst volgt zij haar gewone routine weer.
Heeft het te maken met de tijd die ik besteed aan Max, minder gestrest zijn misschien? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten