Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

zondag 13 januari 2013

daglichtlamp

Ik heb een nieuwe daglichtlamp gekocht bij Northern Parrots. Ik heb gemerkt dat Noa, de grijze roodstaart er erg veel baat bij heeft in de wintermaanden regelmatig extra daglicht te krijgen. Zij heeft geen kramp meer in haar poten, valt niet meer van haar stok en haar veren zijn steviger en glanzender. Veren braken nogal eens nog voordat ze helemaal volgroeid waren. Ik heb hier al eerder over geschreven. Ik had een armatuur van Ikea met een beetje improvisatie naast de kooi staan. Uiteindelijk besloot ik in de januariSale
 maar eens een echte floorlamp aan te schaffen. Een lamp die veilig is voor de vogel maar die er ook nog een beetje mooi uitziet.
Maar wat, bij het unboxing had ik een UK-lamp met een UK-stekker. Oh, jammer, jammer. Maar gelukkig biedt de Handyman uitkomst in de vorm van een adapter.




De lamp staat nu met enige afstand van de kooi om te wennen. Ik heb hem ook nog niet aan gedaan. Het is een hele spannende tijd voor de grijze roodstaart geweest, en daarom wil ik haar ook wat rust gunnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten