Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

maandag 21 januari 2013

Patronen

Vanavond viel het mij voor het eerst op. Er is een patroon in het gedrag van de amazonepapegaai. Ten eerste is er verschil tussen het weekend (ik ben vrij en vaker met ze bezig) en door de weeks (alleen in de avond aandacht).
Op maandag is het zo:
- in het halfdonker volgt Max 's morgens mijn activiteiten slaperig.
- bij thuiskomt is hij blij en enthousiast.
- na de gebruikelijk verzorging (eten, drinken en schoonmaken) speelt hij druk op zijn klimboom
- daarna gaat hij eten
- dan volgt er weer een rustmomentje
- nu kan ik hem krauwen (en zou ik hem ook nog meer kunnen benaderen?)
- daarna speelt hij weer wat, klimt hoog in de speelboom, zoekt ruzie met de grijze roodstaart
- hij wordt zeer luidruchtig, schreeuwt het uit.
- duikt zijn kooi in en eet nog wat
- daarna is het slaaptijd.

Alle werkdagen gaat het zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten