Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

vrijdag 1 februari 2013

highlights januari 2013


Het is opmerkelijk dat deze eerste maand van het jaar heel goed is verlopen. Ik bedoel daarmee, dat er geen agressie naar mij toe is geweest. Onder elkaar bakkeleien de grijze roodstaart en de amazone nog wel regelmatig. Nu ze wat meer samen op de klimboom zitten neemt het ruziën wel toe. Soms jagen ze elkaar er van af, meestal jaagt Noa Max van de standaard. Noa klimt ook zelf op de klimstandaard, speelt met het nieuwe speelgoed. Max zit vaak, ook als ik even afwezig ben, buiten zijn kooi. Hij vindt dat prettig.  Zes uur ’s avonds is voor beiden altijd een luidruchtig moment. Dan zijn ze druk en schreeuwerig.  Het nieuwe speelgoed en de daglichtlamp zijn deze maand ook geïntroduceerd. Waarom ik het opmerkelijk vind, is dat de kerst net achter de rug is en het opruimen van de kerstspullen meestal veel onrust veroorzaken. Die onrust is er zeker wel geweest, maar dat heeft zich niet geuit in bijten. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik wel een paar maal de oordoppen heb gehanteerd en zodoende de ergste schreeuwen heb kunnen opvangen. Hierdoor zijn de spanningen niet opgelopen. Nog steeds is het zo dat ik – als ik de kamer verlaat – zeg dat “ik zo terug ben” en als dat niet al te lang duurt, dan wachten ze zonder te schreeuwen op mijn terugkomst. Iets waar ik heel gelukkig mee ben. Door werkzaamheden rond de kooien beter te plannen, heb ik ook veel onnodige beten kunnen vermijden. Toch loopt het soms nog wel eens anders. Zie mijn blog van zondag de 27e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten