Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

zondag 18 november 2012

rechtvaardigen


Wat mij de afgelopen week enorm heeft beziggehouden is hoe kan ik het rechtvaardigen dat ik in mijn huis zulke agressie tolereer van een huisdier? Ik accepteer zowiezo geen agressie in mijn buurt. Ik heb voor een huisdier gekozen, en dat huisdier is soms agressief naar mij. Hoe kan ik dat rechtvaardigen? Misschien omdat mijn amazone soms zegt: "Mijn leven duurt lang, Elke scheiding  is pijnlijk voor mij. Besef dat,  voordat je besluit afstand van mij te doet". 
Heftig he? 
Als ik zover ben dat ik het kan accepteren omdat het bij zijn natuur hoort, heb ik meer rust. Als ik weet dat hij redelijk gelukkig is, kan ik ook verder. Maar dat is allemaal nog niet zover. Als ik dat filmpje zie, over de amazones in vrije vlucht, in mijn ogen zeer gelukkig, dan val ik weer terug in piekeren. 
Lievelieve Max, wat doe ik fout? 

1 opmerking:

  1. Veel respect voor jou.. en ik denk niet dat je iets fout doet. Het blijft ontzettend moeilijk om een wild dier te begrijpen dat zo anders communiceert dan ons. En jij blijft het toch proberen. Ik herken die momenten dat je denkt: "WAAROM doet hij nou zo?" En dat je jezelf dan moet vertellen: 'Het is niet zijn schuld, hij probeert alleen maar iets duidelijk te maken.." etc.

    BeantwoordenVerwijderen