Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

woensdag 29 augustus 2012

Kritische benadering


Dierendag in Rhoon bezocht, waarbij ik een korte lezing van Jan Hooimeijer, vogelarts van de 
Kliniek voor Vogels bijwoonde. Hij gaf informatie over de achtergronden van papegaaien en parkieten en veel voorkomende gezondheidsproblemen en gedragsproblemen. Hij is erg kritisch, maar door die kritische benadering van interactie mens/dier, ben ik wel anders naar mezelf in combinatie met de papegaaien gaan kijken. Het heeft mij geholpen. Ik zal daar later nog op terug komen.  Interessante informatie is te vinden op zijn website.
De grijze roodstaart is mee geweest, in de reiskooi weliswaar, maar al snel was ik overgehaald om haar er uit te laten. Zij heeft nadat ze even moest wennen, genoten van de dag. 
De grijze roodstaart zit bij deze mevrouw. Ik heb net van haar een demonstratie gehad "nagels verzorgen bij papegaaien".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten