Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

woensdag 15 augustus 2012

vakantie voorbereidingen

De vakantie staat al bijna weer voor de deur en de spanning slaat toe. Hoe krijg ik Max in zijn reiskooi?  Hoe gedraagt hij zich op zijn logeeradres. Hoe moet dit, hoe moet dat? Deze spanning is natuurlijk niet goed voor de papegaaien. Hoe doen andere mensen dat? Ik ga proberen om alles op een rijtje te zetten en zo min mogelijk spanning te tonen in de omgeving van de papegaaien.
Op dit moment zitten de papegaaien rustig in de kamer, terwijl ik op mijn werkplek deze blog maak. Ze schreeuwen niet, er wordt niet agressief gedaan.

Omdat de tijd voordat ik met vakantie ga en de dieren naar hun vakantieadres moet brengen, toch altijd al wat stressvol is, heb ik besloten de Amazone eventueel in zijn logeerkooi mee te nemen als het niet lukt hem in zijn reismand te krijgen. Dan maar achterin de auto. Zo, deze gedachten en dit besluit geeft al veel rust. (Het blijven wilde dieren, en ze doen nu eenmaal niet altijd wat we van ze verwachten.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten