Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

maandag 6 augustus 2012

Gedragscursus


Gedragscursus
Ik had, toen ik Max pas had, al eens een cursus gedaan. Het was een vierdaagse cursus, waarin de algemene verzorging, gedrag en trainingen aan bod zijn gekomen. Ik bladerde de informatie nog eens door. Iets over partnergedrag misschien, Ach nee, ik laat Max nooit op mijn schouder zitten, ik raak zijn lijf nooit aan, hooguit even kopje krauwen. Met het voeren zat ik nog wel even. Amazones zijn wat gevoelig, ze worden eigenlijk alleen gevoerd als ze ziek zijn en dan wel door hun partner. Max wordt dagelijks door mij gevoerd.  Hmm. Nu ik het zo schrijf, is dat nog wel een aandachtspuntje.
Trainen vind ik erg moeilijk met een papegaai die niet helemaal betrouwbaar is. Negen van de tien keer reageerde hij op mijn trainingspogingen, met opgewonden gedrag: een groot uitgewaaierde staart, felle ogen. Als ik hem liet draaien op een stok, of iets anders eenvoudigs, dan eindigde de training meestal in tranen, mijn tranen wel te verstaan. Een beet bleef meestal niet lang uit.
Ik ga m’n voorraadje boeken raadplegen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten