Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

vrijdag 10 augustus 2012

Vermijden


Ik ontloop het probleem een beetje. Ik stop oordopjes in mijn oren en loop met een grote boog langs de kooi. Het wordt najaar en de vakantiepapegaaien komen drie weken logeren. Max moet ik veelal apart houden, omdat hij bijt, en de andere papegaaien verjaagt. Hij zit als een soort koning boven op de speelboom, terwijl de anderen zich over de grond uit de voeten maken. Ik moet extra oppassen omdat hij ook naar pootjes bijt.  Ik plan zijn vrijheden buiten kooi, zodat de anderen veilig zijn. Ik vraag me toenemend af of dit wel een leuk leven voor hem is. 
Ik surf het internet af en vind een cursus over papegaaiengedrag. Ik besluit de webmaster van de site te mailen en mijn wanhoop uit te spreken. Ik word meteen teruggemaild met enkele tips.  Zij geven een cursus,  ergens in Schiedam, dat is niet zo ver weg. Ik besluit me op te geven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten