Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

dinsdag 2 oktober 2012

Goedemorgen is goedenacht geworden.


De amazone heeft jarenlang de gewoonte gehad, de hele buurt goedemorgen te wensen. Dit deed hij door een paar enorme schreeuwen te geven. Dit is een bekend verschijnsel bij amazones.   Sinds een paar dagen heeft hij de boel omgedraaid, en trekt nu alle registers open net voordat hij gaat slapen. Mijn indruk is dat dit opgewonden gedrag is, wat begint met wat kleine geluiden, waaierstaart, en eindigt in een paar luide schreeuwen. Ik probeer hem wat af te leiden voordat het echte geschreeuw begint. Ik ga een liedje zingen, in mijn handen klappen en enthousiast zeggen dat hij gaat slapen. Op deze manier probeer ik dit gedrag weer te keren. En dat lukt ook echt. Verbaast kijkt hij naar mijn bewegingen. En hij is stilllllll.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten